Måndagen den 20/10-08

Hallå i stugan :)
NU har jag lite lugn i kroppen och ska försöka skriva vad har hänt sedan sisst :)

Ja i lördags var det ju dop för våran underbara tjej :) Allt gick så bra och hon fick så mycket finna saker! Dopet var väldigt finnt! Vi visste ju inte alls hur dopet skulle bli eftersom vi inte hade några önskemål eller set några förslag så jag vart positift överraskad :) Som psalm var det tryggare kan ingen vara, den sjöng vi på två gånger, första gången de tre första verserna och sedan vers fyra och fem :) Sen som solo så spelade och sjöng kantorn "sång till friheten" med Björn Afzelius :) När han gjorde den så blev jag allt bra tårögd, den beskriver ju verkligen hur man känner för henne :) Våran älskling :D
Ja och efteråt så var det ju smörgåstårta och kladdkaka i församlingshemet :) Ja även paket öppning :D hehe...
Min bror filmade även dopet och paketöppningen :) Det är ju roligt att ha kvar, de är ju ett minne för resten av livet! Så kan hon ju själv få se när hon blir större hur duktig hon var :)

Bilder från dopet finns på min bilddagbok, de kommer även komma upp mer bilder men de får vi se när de blir. Än har jag bara lagt upp bilderna från våran kamera men ska även lägga upp från mammas kamera när jag har lärt mig hur man gör med den :) hehe....

http://terese87svensso.bilddagboken.se/p/answerpop.html

Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna,
som vindarna,
som vågorna,
som fåglarna,
som blommorna på marken.


Du är min ledstjärna och vän.
Du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod
och mina lungor,
mina ögon,
mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.


Friheten är ditt vackra namn.
Vänskapen är din stolta moder.
Rättvisan är din broder.
Freden är din syster.
Kampen är din fader.
Framtiden ditt ansvar.


Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna,
som vindarna,
som vågorna,
som fåglarna,
som blommorna på marken.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej

Marcin har dött, Och ingen vet varför..han har bara somnat in..det är jätte jobbigt på skolan..alla kände ju honom..



Kul å läsa att det går bra med lilla Selma :)

Hoppas att allt är bra med dig/er.

kram kram

2008-10-22 @ 08:30:50
URL: http://malinrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0