Måndagen den 13/10-08

Dagens syselsättning har nog vart promenader tror jag :) hehe...
Selma vaknade första gången vid halv 6 imorse eftersom Choffer skulle jobba så gick han upp då och fixade med henne, sen somnade hon om till 9 :) Riktigt gott med sovmorgon! Så efter hon åt vid halv 10/10 så gick vi ut och gick. När vi var påväg hem igen skikade Eva och frågade om vi skulle gå ut och gå idag. Så Selma och jag gick mot Malmen och möte upp henne, sen gick vi hem hit och gjorde våfflor och tog sedan en promenad upp till Djurgården och sedan hem igen :) Riktigt skön!
Sen när Selma och jag kom hem så gick vi in i hennes rum och lekte och grejade :)
När Choffer kom hem tog han över lekandet och jag stekte mer våfflor :) Gott :)

Sen somnade snuttan vid kvart i 7 förut så nu ligger jag i soffan och grejar på datorn och små tittar ¨på "färjan" på 5an. Roligt de där ;)
Tittade även på sjukhuset här förut, det programet är ju riktigt bra! De är något man måste se allså!

Ja på tal om sjukhuset så förut efter att vi hade vart ute och gått så när jag bärde upp Selma i lifften och skulle ta av henne klädderna så såg det precis ut som hon inte andades eller något! Och när jag rörde på henne så fick jag ingen riaktion tillbaka häller! jag tror inte mitt hjärta har pickat så fort som de gjorde då! Urch, så jag funderade på vad jag skulle göra nu! Men jag beslöt mig för att ta in mitt finger i hennes mun och då började hon röra på sig! Jag har nog aldrig vart så rädd som då allså! Min lilla tjej, de får ju inte hända henne något ju!

På tal om Selma förresten så vände hon sig för första gången från rygg till mage i fredags : D Man blir ju så stolt! Hin är ju så underbar och perfekt :) hehe...

Nu kanske jag ska och berätta vad som har hänt i helgen med ;) hehe....
I fredagskväll var vi ju till Vincenth, Emelie och Robert. Vi åt tacos och spelade poker :) De var trevligt, och värt att göra om :)
I lördags så var de garderob förflyttning på gång. Det har ju stått tre garderober i Selmas rum men nu flyttade vi in två av dom i vårat rum. Så nu har vi fixat i årdning i alla garderobber med, känns så skönt att ha ordning nu! Byråloderna inne i Selmas rum är till och med toma nu :) Det kommer ju bli mer grejer så  med tiden kommer de ju med att fyllas på... Vi har även toma lådor inne i byrån i vårat rum :) hehe... Ordning på torpet nu ;) 

Och i söndags så gick vi ut och gick en stund, vi var nog ute i över två timmar tror jag :) Det var ju så skönt väder, så då är de ju lika ra att passa på :) Sen när vi kom hem så drog jag fram symaskinen och sydde ett nytt överdrag till sackosäcke, sendan sydde ag upp och satte upp de nya gardinerna till vardagsrumet :) Och till sisst så sydde jag även en säng till Sören, och jag tror han gillar den, han sover i den ibland iaf :) Älsklingen var med så duktig igår, han hjälpte till att sy lite och strök gardinerna :) Vilken karl man han :) På kvällen kom Erik förbi så vi åt lite mat och sådär :) 

I veckan så är de väl endel att greja med inför dopet. Jag fixar mmed serveter och sådär, de kommer bli så söta så :) hehe.... Sen på torsdag ska mamma och jag iväg och handla allt som vi ska ha till smörgåstorterna och kladdkakerna till efter dopet... Sen hoppas vi på att vi får komma in i församlingshemet redan på fredag så vi kan duka iordning allt redan då, de vore skönt så slipper man stressa på lördag...
Ja de finns nog att göra... Sen måste jag börja skriva ner vad vi ska ha med oss ner till Åtorp på fredag så man inte glömer en massa grejer i stan som vi ska ha med oss.... Vore lite träligt faktist... 

Imorgon så blir de promenad med Eva på förmiddagen, sen får vi se om jag hinner med på "mamma fikan" vid 12... Men de beror på när Eva vaknar de ;) hehe... Men jag får hoppas jag hinner :) 


Nej gud, deta var ett långdraget innlägg... Hoppas någon fatar vad jag skriver om iaf ;) haha.... 
Ha en fortsatt trevlig kväll allihoppa! :)



Kristoffer och Selma, min godingar de :) 
                                                                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0