sjukling och examensarbete...

ja i måndags var jag ju upp till sjukhuset. och det dom sa till mig innan jag åkte därifrån var att det såg bra ut, men att de skulle skika svarena till min barnmorska. så hoppas jag får veta på tisdag hur det gick... jag lovar, de var nog bland det tråkigaste jag har gjort de där testet...
jag kom dit vid kvart i 8 på morgonen, på fastande mage eftersom jag varken fick äta eller drika från klockan 22 kvällen innan. ja iaf, de första de gjorde var ju att stika mig i fingret, sen fick jag dricka upp 2 glas med någon vidrig sockerlösning. efter det så fick jag vara inne i ett och samma rum i 2 timmar, jag fick inte vara uppe och gå för mycket, toan fick jag tack och lov gå på iaf :)
sen efter de två timmarna så stak de mig i fingret igen för att se hur min kropp hade tage hand om allt socker som jag hade fåt i mig.
jag har allså vart där uppe hur länge som helst kändes det som, så får man inte veta hur det gick! Hallå! jajja, tura att Kristoffer iaf var hjälten som var med och gjorde mig sälskap :) jag menar de var ju inte bara för min skull jag gjorde de där testet, de var ju för bebisens skull med :)
sen gick vi ner till sjukhust caffet och åt smörgås för att sedan åka hem.
när jag kom hem så tog jag en smörgås till eftersom jag inte var riktigt mätt i magen :)
men de fick jag ju faan för... för de där smörgåsarna fick ju inte ligga kvar i magen, nej nej... de vart bara att springa på toan och kräka upp dom igen :( 
(älsklingen är allt söt han med, när jag står där på knä och spyr så ställer han sig i dören helt lugn och frågar "hur går det älskling" undra vad han ville ha för svar igentligen ;) )
sen var jag helt slut efter det, jag satte mig i soffan med datorn i knät, och somnade... så jag la mig ner istället och drog på mig filten och sov...

tisdagen var ju inte häller någon höjdar dag... jag gick upp och åkte till skolan för att jobba med examensarbetet, men jag som började att få feber på måndagen måde inte alls på i tisdags så på skolan blev det inte mycket gjort så vid 12 bestämde jag mig för att åka hem och sova istället... sen när jag vaknade så måde jag mycket bättre tack och lov! så då fick det bli att gå upp och skriva på examensarbetet som gick betydligt bättre än vad det hade gjort på förmiddagen! vilket kändes väldigt bra...
sen kom älsklingen hem på kvällen och tog hand om mig :)

idag har jag däremot måt mycket bättre, nu är jag bara snorig... men de kan jag väl leva med :)
och jag tror jag tar mig framåt i examensarbetet med, det känns skönt de med... bara hoppas att det kommer att bli godkänt... *phuu*


ha de så bra allesammans!!!
Puss från mig och magen!

nu är det 84 dagar kvar, 11 veckor :)
så i helgen ska vi städa ur det "lilla" rummet från kartonger och grejer... så sen ska det bara vara att ställa en de grejer som våran bebis ska ha :) jag tror det kan bli ikea nästa helg... då blir de handla av :)
jag tror även att jag vet vad det är för en filur där inne, om inte bebisen luras med mig :) hihi, tids nog får jag veta om det är sant eller inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0