Orienten, grillad mat.

Efter en hårt jobbande vecka för Choffers del så kom den efterlängtade helgen...
Vi bestämde oss för att pröva på stans nya resturange. Vi tänkte att vi skulle ta cyklarna ner men just innan vi skulle ta och åka så öppnade sig himmelen och det började att spöregna! Jag erbjöd mig att ta och köra ner, men choffer vägrade så han körde den kvällen så ajg kunde avnjuta en kal cider :) väl där nere så bestälde jag marinerat lamm och marinerad kykling med pommes, tsatsiki, någon slags lök röra och en röd väldigt stark sås... mumsigt de :)
sedan åkte vi hem och la oss på soffan och tittade på den nya hannibal filmen. den var faktiskt ganska bra...

lördagen vart lugn den. större delen av dagen låg vi i soffan och tittade på skärgårdsdoktor. en helt underbar serie om jag får säga det själv, och jag tror att choffer tycker de samma. på eftermiddagen så skjusade vi choffers syster ut till skärgården till nån kompis därute. sen umgicks vi med choffers lillebror en stund på eftermiddagen. åt tacos, titta på bert och åt kladdkaka. :)
efter att choffer bleve sms teroriserad av erik halva kvällen så kom tillslu frågan om choffer kunde skjusa han och matte till mastis. eftersom att vi ändå inte gjorde någe viktigt så gjorde vi ju de snälla som vi är :)
sen åkte vi hem och inväntade att farbror magnus skulle ringa så att choffer kunde åka och hämta dom från en fest de var på. så när magnus ringde och choffer hade åkt så var det bara för mig att invänta sömnen :)

på söndagförrmidagen bestämde vi oss för att åka till örebro. etrast skulle vi köppa en träningsmaskin, (en sån man trampar på) eller så skulle vi köppa ett nytt köksbord. efter det att vi hade inghandlat träningsmaskinen så vandrade vi iväg till ikea där det var oerhört mycket folk! vi tittade på bordet och så sa vi att vi funderar på det under tiden vi är där. men när man såg vilken kö det var så sa vi att vi nog kunde vänta med de till nästa månad, och då hoppas jag att det blir att gå på ikea i karlstad för jag tror de har öppnat då :) äntligen! (men jag hade  inte bleve förvånad om vi hade komme hem med ett nytt bord ändå)
sedan återvände vi hem och vi åt lite och sådär...

kvällen kom och det var dags att sova.

idag så blir det att diska undan lite, sedan ska jag försöka att slå ihjäl en halv time på träning. men vi får se hur de går :) sen får vi se om jag blir med in till norge idag med. skulle vara mysigt de :)

du är såååå underbar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0