Kolmården

Ja då kom man hem igår ifrån våran mini semester :)
Jag själv fick inte veta vart vi skulle förrens i fredags kväll typ klockan halv tio eftersom att han ville överraska mig:) och gissa om jag blev glad :)
så klockan 7 på lördgas morgon lämnade vi kristinehamn för att bege oss mot norrköping och lite längre bort. väl därframe så mötes vi av mycket folk och en lagom lång kö in till entrén, men som tur var så gick det fort. När vi kom in på området så började vi att prata om vart vi skulle börja, men kom fram till att Bamse land skulle bli nr 1 :) lite mysigt att gå där faktiskt :) Sedan vidare in i arken för att titta på alla djuren, allt ifrån kosor till delfiner :) ja vilken underbar upplevelse! Och det är faktiskt inte varje dag som man får se en björn göra magplask ;) haha, ja vad vi skratta.... Safarin var oxå en upplevelse, man får se giraffer, strutsar, lejon och andra djur som närsta går brevid bilen! 
Och måste tacka vädret för att solen var frame hela dagen :)

Sedan på kvällen istället för att åka hem så åkte vi till Berg som ligger brevid göta kanal där choffers pappa och familj var med båten. Så det blev att sova hos dom i båten en natt med, gör härligt. Vet inte när jag sov så gott förut. Kom även på att jag saknar sjön vääääligt mycket. 
Så det blev lite grillning och kortspelning, sen var alla trötta och det var dags att sova :) 
Vi lämnade Berg ungefär vid halv 1 i söndags för att börja vår resa hem igen.
Tyvär så glömde vi kameran i båten, så bilder kommer ni att få se i augusti eller förhoppningsviss tidigare :)
Vi stanade till en stund i Askersund och gick på snäck båten innan det var dags att bege sig ner till åtorp och äta mat... mums! mammas och pappas mat kommer nog alltid att vara bäst :) tyvär så hittade jag inte stinsen brinner... men fick med mig några andra filmer hem så det får väl duga det :)

Tack Kristoffer för en helt underbar helg med dig! Det finns ingen som är som du!
Älskar dig mer än vad Ragnar har hår på kroppen :)
Tack för allt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0